Qliniqa.hr

Nemojte se zavarati: Evo što zapravo znači ‘Odobreno od strane FDA’

Vijesti

Piše: ak

petak, 15. ožujka 2024.

Ako ste ikad posegnuli za proizvodom s natpisom “patentirano” ili “odobreno od strane FDA“, trebali biste dobro razmisliti.

U stotinama reklama dodaci prehrani i kozmetički proizvodi često pogrešno koriste ove izraze kako bi sugerirali sigurnost ili učinkovitost, navodi Hudson Institut.

Profesor prava Michael Mattioli sumnja kako to zbunjuje potrošače, a možda čak predstavlja i opasnost. Posjedovanje patenta samo znači da možete spriječiti druge da proizvode, koriste, prodaju ili uvoze vaš izum. To ne znači da izum radi ili da vam neće eksplodirati u lice.

Odobreno od strane FDA (Američka agencija za hranu i lijekove)” znači kako su utvrdili da dobrobiti proizvoda nadmašuju njegove rizike za određenu svrhu, ali ne općenito visoku kvalitetu ili nizak rizik.

Qliniqa.hr

Ne prolaze svi proizvodi odobrenje prije stavljanja na tržište. Izvor: Pexels

Je li doista ‘odobreno od strane FDA‘?

Ne prolaze svi proizvodi odobrenje prije stavljanja na tržište, tj. pregled sigurnosti, kvalitete i učinkovitosti od strane stručnjaka FDA i odobrenje agencije prije nego što se proizvod može prodati potrošačima.

Čak i kada odobrenje FDA nije potrebno prije nego što se proizvod proda, agencija ima zakonsko regulatorno ovlaštenje za djelovanje kada se pojave sigurnosni problemi.

Qliniqa.hr

Nisu svi proizvodi strogo kontrolirani. Izvor: Pexels

Zavedeni etiketom

“Želio sam znati iskorištavaju li tvrtke takve vrste nesporazuma, pa sam analizirao stotine oglasa koji spominju patente ili odobrenje FDA-e. Otkrio sam kako se oglašivači razbacuju s ovim pojmovima na zbunjujuće načine”, kaže Mattioli.

Zabrinjava ga što se ovi pojmovi najčešće pojavljuju u oglasima za stvari koje jedete ili mažete na kožu, poput dodataka prehrani, insekticida, pasta za zube i losiona.

To vjerojatno nije slučajnost. Ti proizvodi nisu strogo regulirani, ali potrošači žele znati da su sigurni. Čini se kako oglašivači žele upravo to, potaknuti ljude da misle kako je taj proizvod apsolutno siguran, navodi Science Alert.

Oglasi s nejasnim referencama na državna tijela mogu prevariti potrošače da pomisle kako su proizvodi sigurniji ili učinkovitiji nego što zapravo jesu – što predstavlja jasnu opasnost.

Što točno tjera potrošače da povoljno reagiraju na izraze poput “odobreno od strane FDA”? I koga će ove taktike najvjerojatnije zbuniti? Istraživanje u tom smjeru moglo bi kreatorima politika ponuditi čvrste dokaze koji su im potrebni za izmjene zakona.

Kako bi te promjene mogle izgledati? Kao prvo, zakon bi skupinama potrošača mogao olakšati tužbu zbog obmanjujućih oglasa. Također bi se mogao staviti veći teret na tvrtke da dokažu kako su njihovi oglasi pošteni.

Ove bi promjene mogle napraviti veliku razliku u osiguravanju da tvrtke uvjere kupce, ali da ih ne zbune.

U vrijeme kada su oglasi posvuda i kada se gubi povjerenje u institucije ulozi za istinite tvrdnje o proizvodima su visoki.

Qliniqa.hr

Identificirati i minimizirati rizike glavni su ciljevi agencija za lijekove. Izvor: Pexels

U Europi ulogu FDA ima EMA (Europska agencija za lijekove).

Glavna razlika u njihovim pristupima upravljanju rizicima su njihove procedure i specifični elementi. Međutim, njihovi ciljevi ostaju isti – identificirati i minimizirati rizike, navodi Biomapas.